Greve Cykle Club (GCC) er en cykelklub for licenscykelryttere og cykelryttere med hang til organiseret træning, væddeløb, lyst til et godt fællesskab og ambitioner om at forbedre sig, og en B/U afdeling med fokus på glæden ved cykling og træning.

Stiftet i 1978

Klubben der blev stiftet i 1978, har til huse i en gammel spejder hytte der ligger nær ved Karlslunde station. GCC er en forening med ca. 100 medlemmer fordelt i alderen 11-75 år. Det er en seriøs klub, som går op i hård, målrettet men også sjov træning og socialt samvær. Der er træning hele året rundt tilpasset alder, niveau og vejrforholdene.

Arrangementer

Der bliver flere gange om året arrangeret cykelcamps forskellige steder i landet og diverse hyggelige sociale arrangementer. Vi holder i GCC hvert år Medaljeløb, hvor alle børn med interesse for cykelsport kan prøve et cykelløb under ordnende forhold. Der er plads til alle uanset alder og niveau – også selvom man ikke lige har en racercykel.

Gode resultater

Flere af GCC’s medlemmer kører cykelløb med licens og opnår gode resultater – nogle er endda så gode, at de er nået på ungdomslandsholdet. Klubben har opfostret flere Sjællands- og Danmarksmestre.

Børn og unge

Vi vil meget gerne sætte mere focus på cykelsportens kvaliteter især for børn og unge, og gøre opmærksom på en sport, som der ikke er så meget opmæksomhed på her i Greve Kommune.

Hvis du overvejer at begynde at køre cykelløb, er her et godt sted at starte.

Prøv Greve CC – mød op til fællestræning

Du er altid velkommen til at møde op til en fællestræning, men vi ser gerne at du kontakter en fra trænerteamet i forvejen, så vi kan tage godt imod dig. Kontakt vores formand på formand@grevecc.dk og hør nærmere.

Hvad kan GCC tilbyde?

• Veltilrettelagt træning fra et veluddannet trænerteam med fokus på løbsorienteret præstation og intervaller
  • Træning der garanteret vil løfte dit niveau
  • En B/U afdeling med plads til dit barn